Jdi na obsah Jdi na menu
 


Průvodce Dimensional riftem

21. 6. 2008

Průvodce Dimension Rift

Informace Malý popis naší oblíbené dimenze.

Tento popis jsem si dovolil převzít z fora sof.qtm.cz od hráče jménem HarryV

Co to vůbec ta dimenze je?

Dimension rift je vlastně trhlina na křehké hranici reality našeho herního světa Elmore, kudy se bytosti přebývající za touto hranicí snaží proniknout dovnitř...
Tak je toho víc, ale dimenze je mimo jiné příležitost si pořádně zabojovat a vyzkoušet jestli máte dobře sehranou partu, nebo jestli si to aspoň umíte dpbře zorganizovat, šance postavit se silným potvorám (až HPx5) a tedy slušný zisk expů, větší šance získat materiál a předměty, které byste jinak draze kupovali nebo horko těžko získávali jinde (enchanty, keye...) a hlavně možnost se nenudit někde sám při expení.

Co musím udělat, abych se do dimenze mohl vůbec dostat?

Aby postava v nestabilní realitě dimension riftu vůbec mohla přežít, musí mít u sebe úlomky dimenze ("dimension fragments"). Ty lze získat pomocí úkolu (questu), jejž zadává NPC dimension keeper - velká socha hned za vstupem do jakýchkoli katakomb nebo města mrtvých (necropolis)

Úlomky z dimenze lze získat zabíjením příšer v katakombách - šanci na drop mají všechna monstra, ze kterých nepadají pečetní kameny (seal stones)

Úlomky padají zhruba z každé 3.-5. příšery, pokud má více členů party aktivní tento úkol, je samozřejmě frekvence delší. Podle síly potvory padá najednou 6 - 15 úlomků (na vyšších levelech možná ještě víc)

Na vstup do dimenze je potřeba opět podle levelu příšer, se kterými budete chtít bojovat:
rift 30+ 21 fragmentů
rift 40+ 24 fragmentů
rift 50+ 27 fragmentů
rift 60+ 30 fragmentů
rift 70+ 33 fragmentů
rift 80+ 36 fragmentů

Kudy se dostanu do vlastní dimenze?

Pokud máte nastřádáno dost úlomků, nebo vás zajistí ochotný spoluhráč, můžete směle vyrazit: jsou dvě možnosti kudy do riftu:
  1. Přes našeho známého kustoda u vchodu libovolných katakomb (dimension keeper) - volby "I will join the fight" a poté "I will do it"
  2. Z jakéhokoli města mimo základní vesnice pomocí kněze úsvitu nebo kněze soumraku (priest of dawn, priest of dusk) se přenesete do příslušné věštírny (oracle of dawn / dusk)

Poté kotaktujete kteréhokoli průvodce festivalem (Festival guide) a necháte se přenést přímo do riftu.

Když už jsem v riftu, jak se dostanu k příšerám?
Po přenesení do riftu se nejdříve ocitnete v čekací místnosti - je to mírová zóna a v ní 6 strážců dimenze - podle toho, jak silným nestvůrám hodlá vaše parta čelit, kontaktujete příslušného strážce (Rift post xxx)
levely 30-35 střeží Rift post recruit
levely 40-45 střeží Rift post soldier
levely 50-55 střeží Rift post officer
levely 60-65 střeží Rift post captain
levely 70-75 střeží Rift post commander
levely 80-85 střeží Rift post hero

Pokud jste zvolili svého strážce, pak ho vůdce party může požádat o přenesení celé party dovnitř riftu. To vyžaduje aby každý člen splňoval podmínky pro vstup, to jest má dostatečný počet úlomků, počet obsazených pozic v inventáři nepřesahuje 80% a ani počet přijatých úkolů (questů) nepřesahuje 80%. (Strážce označí prvního člena party který nesplňuje podmínky pro vstup).

První volbou přenese vůdce party (party leader) svou partu dovnitř riftu
Druhá volba přenese kohokoli zpět do místa odkud se vydal do dimenze (je opět potřeba nepřekročit stanovený limit 80% inventárních pozic)
Třetí volba přenese kohokoli do příslušné věštírny (oracle)
Čtvrtá volba vám sděluje na kterého strážce se obrátit pokud chcete bojovat s příšerami určitého levelu
Poslední volba stanovuje zvláštnosti pravidel při boji v dimenzi

Jak probíhá boj uvnitř dimenze a jaké jsou další zvláštnosti uvnitř riftu?
Po přenesení dovnitř dimenze je z vašeho inventáře odečten příslušný počet úlomků (dimension fragments) a ocitnete se uprostřed místnosti naplněné příšerami. Všechny příšery v dimenzi jsou navzájem sociální a většina je agresivních.
Každých pět minut je parta přenesena do nové místnosti naplněné jinými příšerami. Chvíli před portem se začne celá místnost třást, takže je chvilka času na přípravu na přechod do nového boje (cca 5 vteřin). Pobyt v dimenzi trvá 40 minut a je to čas během kterého není téměř žádný prostor pro odpočinek, vůdce party má během těchto čtyřiceti minut jedenkrát možnost přenést celou partu ihned do další místnosti a má také možnost předčasně ukončit pobyt v riftu, obé pomocí rozhovoru s gatekeeperem který je v každé místnosti (vypadá stejně jako gatekeeper ziggurat v cata - světle modrá koule). Během pobytu v dimenzi není možno přizvat další hráče do party, ale je možné změnit vůdce party a je možné vyhodit hráče z party. Pokud se party leader pokusí přibrat hráče a ten akceptuje, jsou všichni okamžitě z riftu vyhozeni. V oblasti dimension riftu vás kouzlo úniku (Scroll of escape nebo Return / Party return) přenese do čekací místnosti se strážci dimenze. Pro návrat do světa Elmore je třeba promluvit s libovolným strážcem a zvolit volbu Chci zpátky do svého světa ("I want to go back to my world")
A ještě jedno upozornění: pokud během boje v dimenzi zvýšíte svůj level, tak se vám neobnoví život ani mana jako když získáte level jinde.

Jaká parta je do dimenze vhodná?
Záleží samozřejmě hodně na úrovni příšer v riftu a na výbavě hráčů, ale základem při výpravě do riftu by měl být bounty hunter, protože spoil v riftu opravdu stojí za to, a pak také nějaký léčitel. Obecně je vyprava do dimenze vhodnější pro bojovníky než pro mágy, člověk nikdy neví odkud přiletí další rána, ale dovnitř se dá vzít vlastně kdokoli. Vítaným členem party je warcryer nebo při aliančních akcích overlord, také se hodí nějaký paladin nebo dark avenger, pokud umí používat UD a hate.. Twisted Evil Moje oblíbená varianta je BH, SE, WC a 2-3x Gladiátor/Destroyer
V každé dimenzi je také jeden Raid boss, takže můžete skládat partu podle toho...

Jaké příšery na nás čekají uvnitř?
Výběr místnosti do které jste portování je náhodný. Ještě se mi sice nestalo, že bych byl dvakrát po sobě ve stejné místnosti, ale do jedné a téže místnosti se můžete dostat i vícekrát během jednoho kola. Typů místností je nekolik:
  • Malá místnost, uvnitř disciples, berserker a malé protivné holčičky: Disciples paralyzuje, takže purify přichystat. Ale je to vyváženo docela pomalým znovuobjevováním potvor
  • Malá místnost v rozích lučištníci a jinak malé protivné holčičky: Střelci si vezmou na mušku healera jakmile někoho začne léčit, takže je potřeba je zaměstnat / sleepnout. šechny potvory tu mají odolnost na fyzický útok, takže mágové se tu docela zapotí
  • Malá místnost uvnitř Martyrs a další: Martyrs jsou v místnosti dva a jakmile na ně někdo zaútočí sebevražedně vybouchnou. Docela silně, kdo nemá aspoň trochu dobrou magickou obranu a bouchnou u něj oba naráz tak nepřežije.Magové mají plošný útok, takže tady to chce šperky..
  • Malá místnost uvnitř Priest, Magus a Soldier: Priesti léčí ostatní potvory, proto je dobré se jim věnovat nejdříve
  • Velká místnost uvnitř pouze soldierové: tyhle místnosti jsou dvě, v jedné se spoilují a padají klíče k truhlám po tunách, v druhé se spoilují keye a materiál.
  • Velká místnost uvnitř warrioři a soldierové: Warrioři mají HPx5, Soldierové HPx1/2, mágové jsou schopní sundat všechny soldiery naráz jediným plošným kouzlem, ale warrioři mají oproti tomu tuhý kořínek
  • Velká místnost uvnitř Mágové a Soldierové: sen každé výpravy do dimenze. Tak tady se prosím spoilují a dropují enchanty
  • Velká místnost s RB: prostě RB, většinou šance pro partu trochu si vydechnout, doplnit manu, nabuffovat.

 

A co závěrem?

Dimenze je fajn místo na exp s více lidmi už tím, že nemá takové nároky na složení party jako třeba Raidy. Občas sice člověk natrefí zrovna na ty "horší" místnosti, ale když se padne na tu správnou, tak to stojí za to: